۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۴, دوشنبه

بیاییم ما هم سهمی داشته باشیم

سلام دوستان  داریم کم کم به روز جهانی هوموفوبیا نزدیک میشیم  دو متن زیر برگرفته از نشریه های چراغ و ندا می باشد:

 

"یک فرد هوموفوب شاخ و دم ندارد و شبیه بقیه است. او فردی است که نمی تواند تنوع اطراف خود را قبول کند. او هنوز شعورش به آن اندازه نرسیده است که بفهمد انسانهای مختلف سلیقه های مختلف دارند و باید به خواست آنها احترام گذاشت. او اگر از هوای بارانی متنفر باشد بدون شک قدم زدن یک زوج زیر باران را کاری عبث و احمقانه می داند و به همین دلیل شعوری همجنسگرایان را نیز نمی پذیرد و با آنها به مخالف می پردازد.

هوموفوبیا مرز جغرافیایی ندارد. ممکن است هم اکنون در چند قدمی خانه تان یک نفر قربانی رفتار همجنسگراستیزانه باشد. این رفتار می تواند از یک روی برگزداندن و پوزخند زدن ساده تا قتل را شامل شود.

روز هوموفوبیا تنها یک روز در سال نیست. هر روز. روز مقابله با هوموفوبیاست. برنامه های روزانه ی ویژه ی این روز را فراموش نکنید و در طول سال  آن ها را ادامه دهید. در رفع هوموفوبیا بکوشیم و با خود و دیگران آشتی کنیم."

نشریره شماره پنج ندا- سخن اول/ آرشام پارسی

 

"بیست و یک روز دیگر روز هوموفوبیاست ( 27اردیبهشت برابر با 17 می ) همجنسگرایان آگاه، هفدهم می ماه هر سال را جشن میگیرند نه به این خاطر که نوزده سال پیش در چنین روزی سازمان بهداشت جهانی(WHO)، همجنسگرایی را از فهرست طبقه بندی بین المللی اختلالات جنسی کنار گذاشت. نه، در واقع سهم ما؛ همجنسگرایان ایرانی, از این جشن تنها روز روشنی است که در آینده مان می بینیم؛ روزی که نه تنها همجنسگرایی در ایران بیماری پنداشته نشود؛ بل­که از احترام قانونی برخوردار باشد و هر ایرانی بتواند آزادانه زندگی جنسی خویش را بسازد و نیروهای اجتماعی وی را وادار به پنهان شدن و کندن اجتماعی خویشتن واقعی اش از خودش نکند؛ نیروهای جامعه، یعنی دین و فرهنگ و سیاست و اقتصاد و خانواده، دارند بر فرزندان خویش ستم روا می دارند و این را نمی دانند. یا گمان می برند فرزندانشان نمی دانند. آیا ما نمیدانیم؟ "

نشریه شماره پنجاه و دو چراغ – سرمقاله دوم/ حمید پرنیان

 

رضا توی بلاگ پسر پیشنهاد خوبی داده است، پست الکترونیکی خبرگزاری هایی رو گذاشته که می توانیم به بهانه روز هوموفوبیا نامه بدیم و بخواهیم که دیده بشیم. پست زیر از بلاگ پسر عینا برداشته شده است:

 

نامه به رسانه های مطرح خارج از کشور برای انتشار مطلبی به مناسبت روز مقابله با هموفوبیا

" اگر مایلید در شناساندن هموفوبیا دگرباشان هم میهنتان را یاری کنید لطفا شما هم با نامه ای به  رسانه هایی که در زیر آدرس میلشان ذکر شده از آنها درخواست کنید تا در روز 17 ماه می ( 27 اردیبهشت ) با انتشار مطلبی در مورد هموفوبیا دگرباشان ایرانی را در راهی که برای احقاق حقوق خود در پیش دارند، یاری رسانند.

آدرس های پیشنهادی ما برای ارسال نامه:

persian@bbc.co.uk

contact@radiozamaneh.com

webmaster@radiofarda.com

ankbut@voanews.com

editorial@roozonline.com

persian@dw-world.de

persian@alarabiya.net

info@channelonetv.com

editors@televisionwashington.com

info@kayhanlondon.com

 

متن پیشنهادی برای ارسال ( برای راحتی هر چه بیشتر عزیزانی که می خواهند اقدام به ارسال میل نمایند ):

 

با درود و احترام

از آنجایی که 17 ماه مه ( 27 اردیبهشت ) هر سال به عنوان روز جهانی مبارزه با هموفوبیا نام نهاده شده در گوشه گوشه جهان با برگزاری همایش ها و مراسم های مختلف به معرفی این معضل و راه های درمان آن می پردازند، هرچند به درستی می دانیم آن رسانه وزین در گسترش و رفع موانع تحقق کامل حقوق بشر و حقوق اقلیت ها همواره کوشا بوده و هرگز به تذکر در این راستا نیازمند نیست اما بنا بر رعایت ادب و جنبه ی احتیاط یادآوری این مناسبت را لازم دیدیم و خواهشمندیم با نشر خبر یا گزارشی در باب آن برای مخاطبان فارسی زبان خود، فعالین حقوق بشر به خصوص فعالین حقوق دگرباشان ایرانی را در شناساندن معضل هموفوبیا به اقشار مختلف جامعه هرچه بیشتر یاری نمایید.

با تشکر و خسته نباشید    "

 

حداکثر زمانی که برای پست این نامه صرف میشه کمتر از یک لیوان آب خوردنه، پس بیایم ما هم سهمی داشته باشیم.




۸ نظر:

ناشناس گفت...

ghorbone harchi pesare gole mesle rasol jone khodam khili mokhlesim az tarze fekret khili khoshoam omad afarin

hamlet گفت...

رسول جان.. آفرین.. چه کار خوبی.. من میلها رو فرستادم... ولی نمیدونم دیگه چه کاری ازم برمیاد انجام بدم.. البته دعوت از وبلاگهای غیردگرباش سر جاش ه.. خب چه کمکی کنم؟!
راستی برات پیام گذاشتم.

رسول گفت...

خوب راستش بهراد توی بلاگ آسمان آبی یک لوگو گذاشته یعنی ادرس اون رو گذاشته فکر کنم بد نیست توی بلاگ هامون بذاریم ، من البته با بلاگ اسپات زیاد آشنایی ندارمآ ام سعی میکنم زودتر بگذارمش... مرسی هاملت جان ...

حامد گفت...

من که با بـ ـی بـ ـی سـ ـی و رادیو صدای
آمـ ـریـ ـکا خیلی قبل تر ها زمانی که هنوز هیشکی به ذهنش این چیزها نرسیده بود،مکاتبه داشتم.حالا باز هم دوباره این کار رو میکنم.
www.eshaareh1.bloghaa.com

ناشناس گفت...

ممنون... منم فرستادم...

ناشناس گفت...

حرف هایت را خواندم
حرف هایی که دیشن من نگذاشتم بزنی همینا بود نه؟
من رو تنها گذاشتی
شاید حقم بود
شاید خیلی صریح حرفام رو زدم
بهر حال
من آدمی نیستم که موضوعی رو بپیچونم
یا با تعارف کادو پیچش کنم
این عادت بیشتر به ... می خوره
دیشب هم گفتم فکر نمی کردم تحملت کم باشه
اما...
امید وارم فکرهات رو خوب جمع و جور کنی
زود جواب نده
من عجله ای ندارم
از روی حوصله جواب بده
من نگفتم نمی خوام ببینمت
فقط گفتم کمی فاصله لازمه
همین!
من خوبم
امید وارم تو هم خوب باشی
سلام
خدانگهدار.

ناشناس گفت...

قدم دوم چیه؟

کتابخانه دگرباش گفت...

در اعتراض به سانسور در نمايشگاه بين المللي تهران
از نمايشگاه کتاب آنلاين ما ديدن نماييد

www.ketabkhane88.blogfa.com

کتابخانه دگرباش