۱۳۸۸ آذر ۱, یکشنبه

مقابله با ترنس فوبیا

با کمی تاخیر؛ 29 آبان روز جهانی مبارزه با ترنس فوبیا گرامی باد ... با امید روز آزادی از تعصب ها و سنت های پوشالی جاهلیت ، نه خیلی دور ...

- چند روز قبل؛ خیلی اتفاقی داشتم مستندی از بی بی سی را نگاه می کردم که مربوط به تغییر جنسیت ترنس سکشوال ها بود، اسمش را نمی دانم – مسلما خستگی نبود – سادگی و معصومیت دخترانی که با حجب و حیا توی لنز دوربین خیره می شدند و حرف می زدند و لب خند کمرنگی برای اینکه می توانند حرف بزنند ، حس گرم دوست داشتن هم نوعانم را در من به غلیان آورده بود ... و حس تعجب و نفرت از مبتلایان به ترنس فوبیا ...

- پری ؛ دختری از شهری کوچک و فوق العاده مذهبی و سنتی جنوب ایران که با هم گفت و گویی داشتیم ( شماره 53 چراغ ) ... از رنجی که کشیده بود می گفت ، از توهین و تحقیر ها ، از سایه ی مرگ که دیده بود، اما من که دیدمش خیلی راضی بود، لبخند می زد، وقت عملش نزدیک بود، با پری که حرف می زدم بغض گلویم را چنگ می زد، برای همه ی سادگی و مظلومیتش و برای همه ی رنج های که آدمیان برای او به وجود آورده بودند. من شرمنده بودم برای نگاه کردن به چشم های زلال و معصوم اش ... پری حالا آبستن شادی های فرداست و منتظر ...

- من یک گی هستم، یک همجنسگرا و یکی از بهترین دوست هایم یک ترنس است ... من یک استریت هستم و دوست نزدیکم یک ترنس است ... من یک پدر هستم و فرزندم یک ترنس است ... من یک مادر هستم و فرزندم یک ترنس است ... خواهر من یک ترنس است .....برادر من یک ترنس است ... رییس من یک ترنس است ... پزشک من یک ترنس است ... استاد من یک ترنس است ... من باور دارم ترنس ها حق هستند ... من باور دارم که ترنس با من فرقی ندارد ... من باور دارم و در این راه می کوشم ...


- از هاملت عزیزم برای دعوت و آگاهی رسانی اش بسیار متشکرم.

۶ نظر:

hamlet گفت...

رسول جان تاخیر چیه... خیلی هم به موقع بود... متشکرم.
اون مصاحبه رو خوندم... فکر کنم تا حالا باید عمل کرده باشه... امیدوارم.
نمیدونم باید آرزو کنم کاش این تفاوتها بین آدما نبود یا کاش آدما این تفاوتها رو درک و قبول میکردن.

,وبلاگ نویسان علیه اعدام گفت...

ما همه وبلاگ نویسان و همه فعالين حقوق بشر و سازمانهاي حقوق بشر را به پیوستن به این کمپين و به اقدام فوری برای توقف مجازات اعدام در ایران به طور کلی و توقف مجازات اعدام محمد رضا علی زمانی, آرش رحمانی پور؛ رضا خادمی, حامد روحي نژاد و ناصرعبدالحسینی به طور اخص فرا می‌خوانیم . .

اُغلُن گفت...

آن آرزوی اول مطلبت را دوست دارم؛ واقعاً آرزو می‌کنم جامعه‌ی ما بتونه خودش رو از سنت‌هایی که تاریخ‌شان گذشته جدا بکنه و دنیایی عاری از تعصب برای ‌هم‌نسلان و آیندگان مهیا بکنه.

zodiak گفت...

اقا کمی به من اطلاعات بده نمیدونم ترنس فوبیا چیه

zodiak گفت...

خیلی ممنونم از راهنمایی که کردی
یه سوال: ترنس ها فقط تمایلات جنسی مخالف دارن؟
یا از نوع ایدئولوژی ویا پولتیک هم صاحب تفکر هستن؟
دانش محدود من رو در این ضمینه ببخش
مایلم کمی با هم دوست شیم

zodiak گفت...

اقا باز هم تشکر من تمایل به دوستی و اشنایی بیشتری با شما دارم